SINAVA HAZIRLANMA YÖNTEMLERİ:

23.11.2012 2473

SINAVA HAZIRLANMA YÖNTEMLERİ:

Öğrencinin yeteneğine ve isteğine uygun bir yüksek eğitim Kurumunda öğrenim görmesi için ÖSYM nin yerleştirme sisteminin kavranması çok önemlidir. Sistem genel olarak dört yıllık lise ve dengi meslek lisesi mezunlarının, üniversite önünde yığılmalarını önleyerek, orta öğrenim kurumunda yöneldiği alanda devam ederek yüksek öğrenim görmelerini amaç edinmiş görünmektedir. Sistemin bu hali ile uygulanması çok yenidir. Bu nedenle amaca ulaşmada bazı sapmalar görülmektedir. Uygulama çok fazla değişikliğe uğratılmadan devam ettirildiğinde, sistemin daha iyi anlaşılır olması sağlanacaktır.

Öğrencinin Lise birinci sınıftan başlayarak, adım adım Üniversite sınavına hazırlanması gerekmektedir.

Lise I öğrencisinin hazırlığı:

Liselerin I. Sınıflarında ortak dersler okutulmaktadır. Öğrencinin bu derslerdeki başarıları ve ilgileri baz alınarak , Lise II de seçeceği dersler belirlenecektir. Seçilen dersler ileride girmek istediği fakülte ve bölümü bir ölçüde belirleyecektir. Bu nedenle ders seçimi yapılırken hangi derslerin, üniversitedeki hangi bölümlerle örtüştüğünün göz önüne alınması gerekmektedir.
Lise I, II, III ve IV notları ağırlıklandırılarak, YGS-LYS puanı ile birlikte üniversiteye yerleşme puanını belirlemektedir. Bu nedenle Lise I. Sınıftaki ders başarısı çok önemli olmaktadır. Yani Lise I, II ve III de çok fazla çalışmadan, Lise IV. sınıfta çok çalışarak üniversite kazanmak bir hayli zorlaşmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin YGS-LYS' ye hazırlanma telaşına kapılmadan, OBP nı artıracak olan, okulundaki derslere ağırlık vermesi yararına olacaktır.

Lise II ve III öğrencisinin hazırlığı:

 Derslerini belirleyen öğrencinin, öncelikli olarak aldığı derslerden elde edeceği başarı hem OBP sini yükseltecek hem de YGS-LYS de öncelikli olarak çözmesi gereken sorulara hazırlanmasını sağlayacaktır. Bu yıl içinde öğrencinin yine öncelikli olarak OBP nını yükseltmeye çalışması ve YGS-LYS de sorulabilecek alan dışı derslere yönelik çalışma yapması yararına olacaktır.

I: Mezun olduktan hemen sonra meslek hayatına başlamak,
II: İki yada dört yıllık kendi alanında yüksek öğretim görmek,
III: Öncelikle Alan dışında Yüksek Öğrenim görmek.

I.seçeneği benimseyen öğrencilerin daha çok pratiğe yönelik çalışmalara yönelmesi yararına olacaktır.

II. Seçeneği benimseyen öğrencilerin teorik bilgilere daha çok yönelerek, YGS-LYS de karşılaşabileceği soru tiplerini öğrenerek, bu sınavda amaçlarına ulaşabilmek için hangi başarı düzeyini yakalamaları gerektiğini araştırmaları yararlarına olacaktır.

III. Seçeneği benimseyen adayların ise alan dışı tercih yapmaları nedeniyle kaybedecekleri puanın ne kadar olacağını araştırmalıdır. Bu puanı kapatmak eğer beklenti çok yüksek ise mümkün olmayabilir. Kısaca öğrencinin ÖSYS sistemini çok iyi analiz ederek bu yönde çalışmalara başlaması gerekecektir.


Lise IV öğrencisinin hazırlığı;


A) Bu yıl yine okul dersleri aynı derecede önemsenmeli, YGS-LYS ile ilgili çalışmalar da aksatılmamalıdır. YGS-LYS içeriği genel olarak, yaygın kanının aksine ezberlemeye yatkın bir çalışmaya uygun değildir. Konuların özümsenmiş olması ve soruların çoğunda yorum yaparak sonuca gidilmesini gerektirmektedir. Önce ağırlıklı olarak alan dersleri ile ilgili sorulabilecek sorularda, konuyu iyice özümsemeye çalışmak önem kazanmaktadır. Daha sonra konu ile ilgili mümkün olduğunca çok ve farklı düzeydeki soru çözülmelidir. Çözülen sorular ne kadar çok değişik kaynaktan elde edilirse, çözüm kıvraklığını kazanmak mümkün olabilecektir. Bu çalışmalar yapılırken çözdüğünüz soruların ille de YGS-LYS ye paralel olması gerekmez. YGS-LYS den faklı tipte bile olsa, o soru ile uğraşmak konuyu daha iyi kavramanıza yardımcı oldu ise, soru çözme hızınızı ve kıvrak düşünme becerisini arttıracaktır. Alanınıza göre daha düşük katsayılı derslerde ise; sorulabilecek soruların konulara göre dağılımı ve soru tipleri ile zorluk dereceleri hakkında bilgi sahibi olmak daha önemlidir. Bu bilgiye en doğru biçimde, geçmiş yılların YGS-LYS sorularını analiz ederek ulaşılabilir. Böylece daha az çaba harcayarak bu bölüm ilgili olarak sınavda yeterli soru çözebilme becerisine ulaşabilirsiniz. Niyetiniz çok ileri derecede puan elde etmek ise; katsayı farkı düşünmeden tüm derslere aynı derecede önem verip, eşdeğer zaman harcamalısınız.